Материал на Евелина Бранимирова, ИА Фокус, 29.04.2021г.
София. Българският потребител вече е убеден, че си струва да се довери на родните производители на козунак. Това каза за предаването „Добър ден, България“ на Радио „Фокус“ председателят на Управителния съвет на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите Мариана Кукушева. Тя обърна внимание, че все пак сивата икономика и в това отношение продължава да е фактор. „Козунаци се предлагат както в интернет, така и в малки импровизирани сергии“, каза тя и препоръча хората да се доверят на позната марка. Кукушева припомни, че традиционният срок на годност на козунака е в рамките на две седмици или максимум 21 дни. Тя посочи кои са признаците, по които ще познаем качествения козунак.
„Добрият козунак има изпечена златистокафява коричка, обилно поръсена със захар. Има структура, която в периода на производството образува така наречените козуначени конци. Според стара традиция не е добре козунакът да се реже с нож, а да се чупи и отчупеното парче да се споделя, дарява и нарича за здраве. Много е важно потребителите да знаят, че козунакът има голям обем, но леко тегло. Ако изделието тежи неимоверно, е добре да се откажат от него“, посъветва тя.
„Цветът на добрия козунак трябва да е много бледожълт“, каза още Мариана Кукушева.
Тя допълни, че на българския пазар има козунаци с различно тегло, чиято цена варира от два до 10 лева. Кукушева обърна внимание, че в момента няма нови бизнес оператори в сферата на тестеното и сладкарско производство.
„Затова ако се появи непознато за потребителите име, те трябва да се замислят дали не става дума за еднократна търговска акция с цел неимоверна печалба и подвеждане на потребителя“, посочи още тя.